Hbo associate degree - Taal en Communicatie

Crossmediale Communicatie

Deze opleiding heet ook wel: Associate degree Crossmediale Communicatie

Hogeschool Inholland
Geschreven door Hogeschool Inholland

Campagnes maken merken groter, producten mooier en mensen beroemder. Ze beïnvloeden wat we dromen, denken en doen. Campagnes laten ideeën vliegen, zetten thema’s in de spotlights en verbeteren de wereld. En daar kun jij de bedenker én de maker van zijn!

Ga voor de Wauw!
De Associate degree Crossmediale Communicatie leidt je in twee jaar op tot een allround creatieve campagnemaker. Je leert hoe je opvallende concepten bedenkt en pakkende content maakt. Plus hoe je met slimme tactieken en verschillende media maximaal je doel bereikt. Geen communicatievraagstuk is jou straks te gek.

Van social media tot commercial
Wat ga je maken? Bijvoorbeeld een campagne voor een nieuwe grote streamin...

Keuzes binnen de opleiding

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.

Filler

Kennismaken met de opleiding?

Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.

Bekijk instellingswebsite
Taal: Nederlands (100%)
Bekostiging: Overheid
Studenten: 125
Studiepunten: 120 ECTS
Diploma: Associate degree

Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.

COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.

Filler

Toelatingseisen

Wettelijke eisen

  • EM Directe toegang
  • CM Toegang met Wiskunde A of Wiskunde B
  • NG Directe toegang
  • NT Directe toegang

Wettelijke eisen

  • EM Directe toegang
  • CM Directe toegang
  • NG Directe toegang
  • NT Directe toegang
Deze opleiding is direct toegankelijk met een mbo-4 diploma.

Bekijk de aanvullende toelatingseisen die door de instelling worden gesteld op de website van de onderwijsinstelling.

Studiekeuzecheck

Als je je op tijd hebt aangemeld, heb je bij de meeste opleidingen recht op een studiekeuzecheck. Dit helpt je te checken of de opleiding bij je past. Soms is deelname verplicht. Opleidingen met selectie bieden geen studiekeuzecheck aan. Bij particuliere opleidingen heb je geen recht op een studiekeuzecheck.

Collegegelden

€ 2.530
Wettelijk collegegeld
€ 2.314
Wettelijk collegegeld

Meer over collegegeld

Meer informatie over collegegeld lees je op de overzichtspagina Alles over collegegeld.

Wettelijk of instellingscollegegeld?

Heb je recht op het wettelijk collegegeld of betaal je het instellingscollegegeld? Gebruik onze Collegegeldwijzer

Hoe hoog is het instellingscollegegeld? Bekijk het op de website van de hogeschool


Meer weten?

Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.

Filler

Studeren bij deze instelling

125 studenten volgen deze opleiding
77 eerstejaars aan deze opleiding
27% van de eerstejaars studenten is man
73% van de eerstejaars studenten is vrouw
97 opleidingen
126.897 studenten in de gemeente Amsterdam Meer info over Amsterdam

Het eerste jaar

50 ECTS bindend studieadvies

Studieverloop

Doorstroom

64%
stroomt door naar het tweede jaar

Doorstuderen

21%
studeert door na afronden van deze opleiding

Diploma binnen 3 jaar

42%

behaalt een diploma voor deze opleiding
58%

behaalt geen diploma

Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?

Filler

Nationale Studenten Enquête

Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?

COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.


Deze opleiding
Hogeschool Inholland
Landelijk gemiddelde
Crossmediale Communicatie
Vergelijk alle 3 opleidingen
Verschil
Studenttevredenheid
Meer informatie
3.7 / 5 3.8 / 5
0.1 minder dan landelijk gemiddelde
Sfeer 4.2 / 5 4.1 / 5
0.1 meer dan landelijk gemiddelde
Studiefaciliteiten 3.6 / 5 3.7 / 5
0.1 minder dan landelijk gemiddelde
Studie opnieuw kiezen 3.7 / 5 3.7 / 5
0.0 gelijk aan landelijk gemiddelde
Inhoud en opzet 3.8 / 5 3.7 / 5
0.1 meer dan landelijk gemiddelde
Aansluiting beroepspraktijk 3.9 / 5 3.6 / 5
0.3 meer dan landelijk gemiddelde
+ Meer

Oordeel afgestudeerden

Over de studie Crossmediale Communicatie

34% van de afgestudeerden vindt de studie een goede basis om te starten op de arbeidsmarkt
82% van de afgestudeerden zou achteraf de studie opnieuw kiezen

Studeren met een ondersteuningsbehoefte

Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.

Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?

COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.

Filler

Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk voor studie Crossmediale Communicatie

57% van de werkenden vond een baan op niveau
52% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
€ 2.500 bruto startsalaris op basis van 35 uur per week
10% is werkloos

Oordeel Alumni

3.6

tevredenheid over de huidige baan
3.6

tevredenheid carrière-mogelijkheden huidige baan

Meest gekozen beroepen

Vakspecialisten website-ontwikkeling en -beheer 25%
Administratief medewerkers, algemeen 10%

Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Hogeschool Inholland

Filler
Illustration of a map

Adres

De Boelelaan 1109
1081 HV Amsterdam

Bekijk locatie Hogeschool Inholland op de kaart
Illustration of a mobile phone

Contact

Neem contact op met de onderwijsinstelling

Bel Hogeschool Inholland 020 - 4951111
Logo Hogeschool Inholland

Meer informatie

Bezoek ook de website van Hogeschool Inholland

Bezoek website van Hogeschool Inholland

Is het wat? Deel dit!

Wil je de opleiding Crossmediale Communicatie doorsturen?

Deel via WhatsApp