Hbo bachelor - Taal en Communicatie Eerder bekeken
Bij de hbo deeltijdopleiding Communicatie leer je hoe je in- en externe communicatie verzorgt. Je werkt aan communicatievaardigheden en leert doelgroepen overtuigen. Dat doe je met woord én beeld.
Je maakt actief deel uit van de organisatie waarvoor je werkt en weet wat er speelt. Je kent de doelgroep en weet hoe die communiceert. Samen met de interne en externe stakeholders bepaal je de organisatie- en communicatiedoelstellingen. Je ontwikkelt de strategie die daarbij past en de geschikte communicatiemiddelen. Daarbij houd je rekening met ontwikkelingen en trends.
Na de deeltijdopleiding Communicatie op hbo-niveau ben je een volwaardige gesprekspartner voor het management. Je weet hoe j...
Als communicatieprofessional draag je bij aan de optimalisatie van de communicatie in en van de organisatie. Daarmee draag je bij aan een positieve beleving van onder meer klanten, bezoekers en medewerkers.
Je leert hoe de organisatie in elkaar steekt en wat ze precies voor ogen heeft met haar communicatie. Wat wil de organisatie vertellen en wie is daarbij betrokken?
Je adviseert over de strategische communicatie van een organisatie en leert welke analyses nodig zijn om tot een doordachte communicatiestrategie te komen.
Jouw communicatiestrategie sluit aan bij de organisatiestrategie, doel en stakeholders.
In deze module leer je wat de meerwaarde is van dialoog en hoe deze het meest tot zijn recht komt.
Je krijgt inzicht in het herkennen en erkennen van bubbels en leert wanneer dialoog een passende manier van communiceren is voor een organisatie.
Je schrijft en redigeert 5 verschillende teksten, zoals een commerciële tekst, artikel of blog. Dat doe je op basis van een briefing en debriefing, rekening houdend met het auteursrecht.
Je doet in een audio-visueel product verslag van een door jou georganiseerd en geleid gesprek in jouw organisatie over een dilemma dat daar speelt. Je evalueert het proces en resultaat daarvan.
Als communicatieprofessional draag je bij aan optimale communicatie van je organisatie, zowel naar buiten toe als intern. Je weet met welke combinatie van woord, beeld en geluid je verschil maakt in de beleving van onder meer klanten, medewerkers en bezoekers.
Als communicatieprofessional adviseer je de organisatie hoe ze haar eigenheid en corporate merk op een overtuigende en onderbouwde manier visualiseert en bewaakt.
Op basis van analyses ontwikkel je een One Page Strategy waarmee je je organisatie onderbouwd adviseert over de communicatiestrategie voor een specifiek vraagstuk.
Je presenteert een concreet doorontwikkelde communicatiestrategie aan het management en ontwikkelt communicatiemiddelen en content die daarbij passen.
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsite
Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Bekijk de aanvullende toelatingseisen die door de instelling worden gesteld op de website van de onderwijsinstelling.
Afhankelijk van jouw situatie betaal je het wettelijk collegegeld of het instellingscollegegeld. Gebruik de Collegegeldwijzer om te zien welke van de twee je waarschijnlijk moet betalen.
Hoe hoog is het instellingscollegegeld? Bekijk het op de website van de hogeschool
Bij Avans doen we de studiekeuzecheck in de vorm van een intake.
Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
in 24 maanden
Dit is een bindend studieadvies.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2025 over aspecten van deze opleiding?
|
Deze opleiding
Avans Hogeschool |
Landelijk gemiddelde
Communicatie Vergelijk alle 5 opleidingen |
verschil | |
|---|---|---|---|
|
Studenttevredenheid
Meer informatie | 3.8 / 5 | 3.5 / 5 | |
| Sfeer | 4.1 / 5 | 3.8 / 5 | |
| Studiefaciliteiten | 3.9 / 5 | 3.3 / 5 | |
| Studie opnieuw kiezen | 3.9 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Inhoud en opzet | 3.6 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Aansluiting beroepspraktijk | 3.8 / 5 | 3.4 / 5 | |
|
Studenttevredenheid
Meer informatie | 3.8 / 5 | 3.5 / 5 | |
| Sfeer | 4.1 / 5 | 3.8 / 5 | |
| Studiefaciliteiten | 3.9 / 5 | 3.3 / 5 | |
| Studie opnieuw kiezen | 3.9 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Inhoud en opzet | 3.6 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Aansluiting beroepspraktijk | 3.8 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Docenten | 4.0 / 5 | 3.6 / 5 | |
| Lesstof in het Engels | - / 5 | - / 5 | - |
| Studiebegeleiding | 3.8 / 5 | 3.7 / 5 | |
| Toetsing en beoordeling | 3.6 / 5 | 3.4 / 5 | |
| Betrokkenheid en contact | 3.8 / 5 | 3.6 / 5 | |
| Studiedruk |
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.
Lees hoe het studenten van deze opleiding in de eerste periode na hun studie vergaat op de arbeidsmarkt.
| Vakspecialisten website-ontwikkeling en -beheer | 30% |
| Specialisten public relations | 16% |
| Specialisten reclame en marketing | 9% |
| Vertegenwoordigers, accountmanagers retail en exportmanagers | 4% |
| Zakelijke dienstverleners | 4% |
Bij deze studie zijn de verwachtingen voor het vinden van een baan goed.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Avans Hogeschool