Hbo bachelor - Economie en Bedrijf
Varianten: Commerciële Economie / Creative Marketing & Social Media, Commerciële Economie / Data Driven Marketing, Commerciële Economie / Digital Marketing & Sal...
Met de opleiding Commerciële Economie groei jij uit tot marketingexpert in jouw vakgebied. In het eerste jaar kies je welk vakgebied dat is.
Kies je voor Creative marketing & Social Media? Je kruipt dan in het hoofd van de consument, volgt trends en weet hoe je onderzoek inzet om behoeftes in kaart te brengen. Met gerichte acties maak je van een merk of bedrijf een succes. Neem wereldwijde merken als Nike, Coca-Cola en Apple. Deze merken vertellen een verhaal of dragen een sterke en overtuigende boodschap uit.
Valt je keuze op Data Driven Marketing, dan leer je wat allemaal nodig is om een marketingorganisatie slim in te richten. Zo zorg je dat klanten zich persoonlijk aangesproken voelen en het marketingbudget optimaal wordt besteed. Maar ook dat bedrijven verantwoord en vertrouwelijk met informatie over klanten en koopgedrag omgaan.
Spreekt de digitale wereld jou aan en wil je alles weten over e-commerce en e-mailmarketing? Kies dan voor Digital Marketing & Sales. Bij deze studie leer je wie je doelgroep is, wat je boodschap is en hoe je die het beste verkoopt. Zo groei je uit tot een succesvolle accountmanager die zijn klanten goed begrijpt.
Bij Creative Marketing & Social Media onderzoek je wat consumenten willen en hoe je hen overtuigt met een sterke en boeiende boodschap. Je kruipt als het ware in het hoofd van de consument, volgt trends en brengt behoeftes in kaart. Onze deskundige docenten komen met cases uit de beroepspraktijk. In zo’n casus bedenk je voor een organisatie een sterke boodschap, waarmee je mensen kunt boeien en binden. Ook bedenk je gerichte acties om van een merk of bedrijf een succes te maken. Kies je voor een opvallende vlog, een influencer of wordt het een event? In jouw aanpak staan creativiteit, vernieuwing en verbeelding altijd centraal. En thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid ga je zeker niet uit de weg. Je werkt veel samen met medestudenten en krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. Zo leiden wij je op tot dé marketingexpert die midden in de samenleving staat. Naast deze richting kun je bij de opleiding Commerciële Economie ook kiezen voor: Digital Marketing & Sales of Data Driven Marketing. Je start in jaar 1 met één van de drie varianten. Het eerste halfjaar is wisselen mogelijk.
Bij Data Driven Marketing leer je hoe je data verzamelt en verwerkt en hoe je koopgedrag succesvol kan inzetten voor marketingacties. Wat is allemaal nodig om marketingorganisaties slim in te richten, zodat bedrijven verantwoord en vertrouwelijk met gegevens omgaan? Bij deze studie leer je dat. Je brengt de customer journey in beeld en zorgt dat klanten zich persoonlijk aangesproken voelen. Je maakt data-analyses en ontdekt hoe je consumentengedrag kunt veranderen. Kennis is de basis en deze pas je tijdens praktijkopdrachten en stages ook echt toe. Analyseren, interpreteren, visualiseren en presenteren: het komt allemaal aan bod. Hierdoor kun je beter sturen op marketingacties en -uitgaven. Je werkt veel samen met medestudenten en krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. Zo leiden wij je op tot dé marketingexpert die midden in de samenleving staat. Naast deze richting kun je bij de opleiding Commerciële Economie ook kiezen voor: Digital Marketing & Sales of Creative Marketing & Social Media. Je start in jaar 1 met één van de drie varianten. Het eerste halfjaar is wisselen mogelijk.
Nieuwsgierig, ondernemend en communicatief. Ideale eigenschappen om je te ontwikkelen tot een professional in Digital Marketing & Sales. Raak helemaal thuis in de wereld van e-commerce en e-mailmarketing en leer hoe je consumenten verleidt. Jij weet straks hoe je met een overtuigend plan zorgt dat alle acties en campagnes het gewenste effect hebben. Als geen ander ken je de wensen en behoeften van de doelgroep en weet je daaraan invulling te geven. Je bent een doener met durf en doorzettingsvermogen en een grote dosis maatschappelijke verantwoordelijkheid. Marketing & sales zijn onmisbaar voor B2B- en B2C-bedrijven. Bij deze studie leer je hoe je je boodschap het beste verkoopt aan je doelgroep. Je werkt veel samen met medestudenten en krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. Zo leiden wij je op tot dé marketingexpert die midden in de samenleving staat. Naast deze richting kun je bij de opleiding Commerciële Economie ook kiezen voor: Data Driven Marketing of Creative Marketing & Social Media. Je start in jaar 1 met één van de drie varianten. Het eerste halfjaar is wisselen mogelijk.
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsiteOm toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Bekijk de aanvullende toelatingseisen die door de instelling worden gesteld op de website van de onderwijsinstelling.
Als je je op tijd hebt aangemeld, heb je bij de meeste opleidingen recht op een studiekeuzecheck. Dit helpt je te checken of de opleiding bij je past. Soms is deelname verplicht. Opleidingen met selectie bieden geen studiekeuzecheck aan. Bij particuliere opleidingen heb je geen recht op een studiekeuzecheck.
Meer informatie over collegegeld lees je op de overzichtspagina Alles over collegegeld.
Heb je recht op het wettelijk collegegeld of betaal je het instellingscollegegeld? Gebruik onze Collegegeldwijzer
Hoe hoog is het instellingscollegegeld? Bekijk het op de website van de hogeschool
Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
De Haagse Hogeschool |
Landelijk gemiddelde
Commerciële Economie Vergelijk alle 21 opleidingen |
verschil | |
---|---|---|---|
Studenttevredenheid
Meer informatie | 3.6 / 5 | 3.6 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 3.7 / 5 | 3.8 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Inhoud en opzet | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 3.4 / 5 | 3.6 / 5 | |
Studenttevredenheid
Meer informatie | 3.6 / 5 | 3.6 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 3.7 / 5 | 3.8 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Inhoud en opzet | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 3.4 / 5 | 3.6 / 5 | |
Docenten | 3.5 / 5 | 3.6 / 5 | |
Lesstof in het Engels | 3.5 / 5 | 3.6 / 5 | |
Studiebegeleiding | 3.6 / 5 | 3.7 / 5 | |
Toetsing en beoordeling | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Betrokkenheid en contact | 3.5 / 5 | 3.6 / 5 | |
Studiedruk |
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.
Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.
Lees hoe het studenten van deze oplelding in de eerste periode na hun studie afgaat op de arbeidsmarkt.
Vakspecialisten website-ontwikkeling en -beheer | 18% |
Specialisten reclame en marketing | 17% |
Vertegenwoordigers, accountmanagers retail en exportmanagers | 16% |
Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs | 7% |
Zakelijke dienstverleners | 5% |
Duurt gemiddeld 16 maanden. 38% krijgt een vast contract
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.
Het aantal mensen met deze opleiding dat werkt als zelfstandige. Zelfstandigen en ondernemers als percentage van de beroepsbevolking.
6%
Deze studie
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Kijk voor meer informatie op de website van de onderwijsinstelling.
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met De Haagse Hogeschool
Bezoek ook de website van De Haagse Hogeschool
Bezoek website van De Haagse HogeschoolBekijk in één oogopslag hoe deze opleiding het doet in vergelijking met het landelijk gemiddelde van deze studie
Bekijk hier de samenvatting