HBO Bachelor - Onderwijs en Opvoeding
Deze opleiding heeft een flexibel studieprogramma. Ook heb je de mogelijkheid om de studie versneld te volgen, afhankelijk van eerder gevolgde opleidingen en je werkervaring.
De opleiding rust op drie pijlers: werkplekleren; vakkennis en vakdidactiek; de professionele ontwikkelingslijn. Deze drie pijlers komen in alle fases van de opleiding terug.
In de professionele ontwikkelingslijn richt je je aandacht op didactische, onderwijskundige en pedagogische kennis. Je houdt je bijvoorbeeld bezig met adolescentiepsychologie en leerlingbegeleiding. De theorie over didactiek (zowel algemene als vakdidactiek) en pedagogiek leer je direct toe te passen tijdens je stage (het werkplekleren). Tegelijkertijd werk je aan je persoonlijke ontwikkeling en professionalisering als leraar. Wanneer je al leraar bent, kun je het werkplekleren uiteraard combineren met je huidige baan. Werk je nog niet in het onderwijs, dan kun je terecht bij een van onze opleidingsscholen.
Bij vakkennis en vakdidactiek kr...
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsiteOm toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.
Na aanmelden voor een studie neem je deel aan een studiekeuzecheck. Dit is om te controleren of de studie die jij hebt gekozen echt bij je past.
Mis geen belangrijke deadlines of gebeurtenissen.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2018 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Hogeschool van Amsterdam |
Landelijk gemiddelde
Lerarenopleiding 2e graad Consumptieve Techniek I en II |
Verschil | |
Studenttevredenheid
Meer informatie |
3.7 / 5 | 3.7 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Inhoud | 3.6 / 5 | 3.6 / 5 | |
Algemene vaardigheden | 3.7 / 5 | 3.8 / 5 | |
Praktijkgericht onderzoek | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Aansluiting Beroepspraktijk | 3.7 / 5 | 3.7 / 5 | |
Docenten | 3.6 / 5 | 3.7 / 5 | |
Studiebegeleiding | 3.3 / 5 | 3.5 / 5 | |
Toetsing en beoordeling | 3.4 / 5 | 3.5 / 5 | |
Informatievoorziening | 3.2 / 5 | 3.3 / 5 | |
Studierooster | 3.5 / 5 | 3.6 / 5 | |
Studielast | 3.1 / 5 | 3.2 / 5 | |
Groepsgrootte | 3.1 / 5 | 3.5 / 5 | |
Stage en opleiding | 2.9 / 5 | 3.1 / 5 | |
Stage ervaring | 3.9 / 5 | 3.9 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 3.3 / 5 | 3.5 / 5 | |
Kwaliteitszorg | 3.1 / 5 | 3.2 / 5 | |
Uitdagend onderwijs | 3.3 / 5 | 3.5 / 5 | |
Internationalisering | 2.3 / 5 | 2.8 / 5 | |
Studenttevredenheid
Meer informatie |
3.7 / 5 | 3.7 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Inhoud | 3.6 / 5 | 3.6 / 5 | |
Algemene vaardigheden | 3.7 / 5 | 3.8 / 5 | |
Praktijkgericht onderzoek | 3.5 / 5 | 3.5 / 5 | |
Aansluiting Beroepspraktijk | 3.7 / 5 | 3.7 / 5 |
Over de studie Lerarenopleiding 2e graad Consumptieve Techniek I en II
Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?
Landelijk voor studie Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Consumptieve Techniek I en II
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.
Docenten beroepsgerichte vakken secundair onderwijs | 79% |
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.
Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (bachelor - lerarenopleiding algemene en beroepsgerichte vakken)
Toekomstige arbeidsmarktpositie: | Goed |
Samenhang baankans met economie: | Erg laag |
Uitwijkmogelijkheden naar andere sector: | Erg laag |
Uitwijkmogelijkheden naar ander beroep: | Laag |
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Hogeschool van Amsterdam
Bezoek ook de website van Hogeschool van Amsterdam
Bezoek website van Hogeschool van Amsterdam