WO Master - Taal en Communicatie

Communicatie- & Informatiewetenschappen

Deze opleiding heet ook wel: Communicatie- en Informatiewetenschappen

Tilburg University

Over de opleiding Open dag:  9 april

Filler

Ontwikkel je tot een allround communicatie-expert of specialiseer je in Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie of New Media Design.
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen en hoe nieuwe communicatiemiddelen en innovatieve informatietechnologieën hierop van invloed zijn.

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.

Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.

Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design

Keuzes binnen de opleiding

  • Binnen de track Bedrijfscommunicatie en Digitale Media focus je op hoe digitaliserig de communicatie tussen bedrijven en hun (potentïele) klanten en andere stakeholders beïnvloedt. Je onderzoekt de mogelijkheden die digitale media bieden voor de optimalisatie van zowel interne als externe communicatie. Hierbij kijk je niet alleen naar de functionele aspecten, maar ook de sociale aspecten van communicatie.
    .

  • Learn how to use language in digital applications, analyze texts and non-verbal signals..

  • Binnen de track New Media Design verdiep je je in interactieve technologie, designprocessen, creativiteit en hoe mensen nieuwe media gebruiken. Word expert op het gebied van content en interactiedesign, die weet hoe designs getest en naar een hoger niveau getild kunnen worden door het toepassen van wetenschappelijke inzichten. De opleiding combineert theorieën over user experience, mens-media interactie en cognitieve en psychologische processen die gerelateerd zijn aan het creëren van content, creativiteit, interactiviteit en innovatie.

Kennismaken met de opleiding?

Online Master Open dag
9:00 - 17:00 uur
Online
+ Meer open dagen

Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.

Bekijk instellingswebsite
Talen: Engels
Bekostiging: Overheid
Studiepunten: 60 ECTS
Diploma: Master of Science

Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.

COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.

Filler

Toelatingseisen

  • Aanvullend onderwerp
  • Erkende Verworven Competenties (EVW's)
  • Basiskennis
  • Taaltoets
  • Vereist vooropleiding

Collegegelden

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.


Meer weten?

Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.

Filler

Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.

Filler

Studeren bij deze instelling

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

67 opleidingen
31.000 studenten in de gemeente Tilburg Meer info over Tilburg

Het eerste jaar

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Studieverloop

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.


Meer weten?

Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?

Filler

Nationale Studenten Enquête

Jaarlijks worden studenten gevraagd hun mening te geven over hun opleiding en instelling in de Nationale Studenten Enquête van Studiekeuze123. Helaas zijn er voor deze opleiding geen studentenoordelen beschikbaar.

Oordeel afgestudeerden

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Studeren met een ondersteuningsbehoefte

Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.

Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?

COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.

Filler

Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk voor studie Communicatie- & Informatiewetenschappen

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Oordeel Alumni

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Meest gekozen beroepen

Marketeer 10%
Data scientist 7%
Communicatieadviseur 6%
Projectmanager 6%

Kansen op de arbeidsmarkt

Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - communicatie en journalistiek)

Toekomstige arbeidsmarktpositie: Slecht
Samenhang baankans met economie: Gemiddeld
Uitwijkmogelijkheden naar andere sector: Gemiddeld
Uitwijkmogelijkheden naar ander beroep: Laag

Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Tilburg University

Filler
Illustration of a map

Adres

Warandelaan 2
5037 AB Tilburg

Bekijk locatie Tilburg University op de kaart
Illustration of a mobile phone

Contact

Neem contact op met de onderwijsinstelling

Bel Tilburg University 013 - 4662211
Logo Tilburg University

Meer informatie

Bezoek ook de website van Tilburg University

Bezoek website van Tilburg University

Is het wat? Deel dit!

Wil je de opleiding Communicatie- & Informatiewetenschappen doorsturen?

Deel via WhatsApp