WO Master - Taal en Communicatie
Deze opleiding heet ook wel:
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Ontwikkel je tot een allround communicatie-expert of specialiseer je in Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie of New Media Design.
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen en hoe nieuwe communicatiemiddelen en innovatieve informatietechnologieën hierop van invloed zijn.
De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.
Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.
Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design
Bestudeer hoe toenemende digitalisering de communicatie tussen bedrijven en hun (potentiële) klanten en andere stakeholders beïnvloedt. En verdiep je in de mogelijkheden die digitale media bieden voor het optimaliseren van zowel interne als externe communicatieprocessen. Met een groot aantal keuzevakken kun je allround communicatiespecialist worden, of jezelf specialiseren in marketingcommunicatie, interne communicatie of corporate communicatie. Dit is een track van de MSc Communicatie- en Informatiewetenschappen.
Leer aan de hand van inzichten op het gebied van cognitie, taal, en communicatie welke factoren bepalen of een boodschap effectief wordt overgebracht en haar doel bereikt. Combineer kennis over vorm, proces en psychologische aspecten van communicatie om een bijdrage te leveren aan het optimaliseren van communicatie-uitingen; zowel online als offline. Communicatie en Cognitie is een track van de MSc Communicatie- en Informatiewetenschappen.
Binnen de track New Media Design verdiep je je in interactieve technologie, designprocessen, creativiteit en hoe mensen nieuwe media gebruiken. Word expert op het gebied van content en interactiedesign, die weet hoe designs getest en naar een hoger niveau getild kunnen worden door het toepassen van wetenschappelijke inzichten. De opleiding combineert theorieën over user experience, mens-media interactie en cognitieve en psychologische processen die gerelateerd zijn aan het creëren van content, creativiteit, interactiviteit en innovatie.
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsiteOm toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.
Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2021 over aspecten van deze opleiding?
COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.
Deze opleiding
Tilburg University |
Landelijk gemiddelde
Communicatie- & Informatiewetenschappen |
Verschil | |
Studenttevredenheid
Meer informatie |
4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 3.6 / 5 | 3.5 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 4.1 / 5 | 4.0 / 5 | |
Inhoud en opzet | 4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 2.6 / 5 | 3.0 / 5 | |
Docenten | 4.0 / 5 | 4.0 / 5 | |
Lesstof in het Engels | 4.2 / 5 | 4.1 / 5 | |
Studiebegeleiding | 3.9 / 5 | 3.9 / 5 | |
Toetsing en beoordeling | 3.8 / 5 | 3.8 / 5 | |
Betrokkenheid en contact | 4.0 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiedruk | |||
Studenttevredenheid
Meer informatie |
4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Sfeer | 3.9 / 5 | 4.0 / 5 | |
Studiefaciliteiten | 3.6 / 5 | 3.5 / 5 | |
Studie opnieuw kiezen | 4.1 / 5 | 4.0 / 5 | |
Inhoud en opzet | 4.0 / 5 | 3.9 / 5 | |
Aansluiting beroepspraktijk | 2.6 / 5 | 3.0 / 5 |
Over de studie Communicatie- & Informatiewetenschappen
Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.
Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?
COVID-19 kan invloed hebben op de cijfers. Lees hier meer.
Landelijk voor studie Communicatie- & Informatiewetenschappen
Marketeer | 10% |
Data scientist | 7% |
Communicatieadviseur | 6% |
Projectmanager | 6% |
Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - communicatie en journalistiek)
Toekomstige arbeidsmarktpositie: | Slecht |
Samenhang baankans met economie: | Gemiddeld |
Uitwijkmogelijkheden naar andere sector: | Gemiddeld |
Uitwijkmogelijkheden naar ander beroep: | Laag |
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Tilburg University