WO Master - Taal en Communicatie

Communicatie- & Informatiewetenschappen

Radboud Universiteit

Over de opleiding Open dag:  28 november

Filler

De master Communicatie- en Informatiewetenschappen bestaat uit twee masterspecialisaties: Communicatie en Beïnvloeding, en de Engelstalige specialisatie International Business Communication.
Wat is de overeenkomst tussen de Allerhande en het jaarverslag van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten? Beide publicaties vertellen een verhaal. Weliswaar een heel eigen en uiteenlopend verhaal, maar beide zijn een vorm van communicatie. Een gratis servicemagazine voor de klanten of een verantwoording van het beleid voor ambtenaren geven ieder op hun eigen manier informatie. Hoe je communiceert en wie je informeert is voer voor communicatie- en informatiewetenschappers.
Ben je met name geïnteresseerd in zakelijke communicatie en de communicatieve struikelblokken in internationale handelscontacten, dan is de Engelstalige specialisatie International Business Communication een goede keuze. Als je interesse ligt bij communicatie van bedrijven met het eigen personeel of met klanten, dan past Communicatie en Beïnvloeding beter bij je: hierin leer je hoe bedrijven en instellingen via communicatie de opinie en het gedrag van mensen kunnen bespelen en beinvloeden.

Kennismaken met de opleiding?

28

november

Master Open Dag

+ Meer open dagen

Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.

Bekijk instellingswebsite
Talen: Nederlands Engels
Bekostiging: Overheid
Studiepunten: 60 ECTS
Diploma: Master of Arts

Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.

Filler

Toelatingseisen

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Collegegelden

€ 2.168
Wettelijk collegegeld
€ 2.143
Wettelijk collegegeld

Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.

Filler

Studeren bij deze instelling

80 eerstejaars aan deze opleiding
15% van de eerstejaars studenten is man
85% van de eerstejaars studenten is vrouw
95 opleidingen
42.980 studenten in de gemeente Nijmegen Meer info over Nijmegen

Keuzes binnen de opleiding

  • Hoe beïnvloed je als organisatie via communicatie het gedrag en opvattingen van mensen? In dit programma leer je hoe je dergelijke processen kunt onderzoeken en wat de belangrijkste theorieën zijn. Hoe onderscheid je trends en hypes van gedegen effectieve communicatiestrategieën? Het goed inzetten van communicatie vraagt om specifieke vaardigheden en grondige kennis van de werking van beïnvloedende communicatie. Op dat gebied word jij een expert. In deze specialisatie staan de vorm en functie van persuasieve communicatie centraal, en de werking en effectiviteit ervan. Organisaties communiceren doelbewust en strategisch met hun doelgroepen: consumenten, patiënten, kiezers, burgers. Jij leert hoe je door middel van strategische keuzes het gedrag en de opvattingen van mensen kunt beïnvloeden. Je onderzoekt de processen die hierin een rol spelen en bestudeert de belangrijkste theorieën op dit terrein. Je bestudeert welke communicatievormen (inhoud, stijl en structuur) optimaal functioneren bij een bepaalde doelgroep en de doelen die de communicatie moet bereiken. Je oefent en verbetert ook je eigen communicatievaardigheden. Je analyseert praktijkcasussen en gaat aan de slag met een beïnvloedingsvraagstuk van een organisatie. Zo beweeg je voortdurend tussen onderzoek en praktijk en tussen ontwerp en reflectie.

  • International Business Communication

Het eerste jaar

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?

Filler

Nationale Studenten Enquête

Hoe tevreden waren studenten in 2019 over aspecten van deze opleiding?


Deze opleiding
Radboud Universiteit
Landelijk gemiddelde
Communicatie- & Informatiewetenschappen
Verschil
Studenttevredenheid
Meer informatie
3.8 / 5 3.9 / 5
0.1 minder dan landelijk gemiddelde
Sfeer 4.1 / 5 4.1 / 5
0.0 gelijk aan landelijk gemiddelde
Inhoud 3.8 / 5 3.8 / 5
0.0 gelijk aan landelijk gemiddelde
Algemene vaardigheden 4.0 / 5 3.9 / 5
0.1 meer dan landelijk gemiddelde
Wetenschappelijke vaardigheden 4.2 / 5 4.1 / 5
0.1 meer dan landelijk gemiddelde
Voorbereiding beroepsloopbaan 3.3 / 5 3.2 / 5
0.1 meer dan landelijk gemiddelde
+ Meer

Oordeel afgestudeerden

Over de studie Communicatie- & Informatiewetenschappen

33% van de afgestudeerden vindt de studie een goede basis om te starten op de arbeidsmarkt
73% van de afgestudeerden zou achteraf de studie opnieuw kiezen

Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?

Filler

Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk voor studie Communicatie- & Informatiewetenschappen

37% van de werkenden vond een baan op niveau
74% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
€ 2.700 bruto startsalaris op basis van 38 uur per week
5% is werkloos

Meest gekozen beroepen

Marketeer 10%
Data scientist 7%
Communicatieadviseur 6%
Projectmanager 6%

Oordeel Alumni

3.9
tevredenheid over de huidige baan
3.7
tevredenheid carrière-mogelijkheden huidige baan

Kansen op de arbeidsmarkt

Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - communicatie en journalistiek)

Toekomstige arbeidsmarktpositie: Matig
Samenhang baankans met economie: Hoog
Uitwijkmogelijkheden naar andere sector: Gemiddeld
Uitwijkmogelijkheden naar ander beroep: Laag

Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Radboud Universiteit

Filler
Illustration of a map

Adres

Houtlaan 4
6525 XZ Nijmegen

Bekijk locatie Radboud Universiteit op de kaart
Illustration of a mobile phone

Contact

Neem contact op met de onderwijsinstelling

Bel Radboud Universiteit 024 - 3612345
Logo Radboud Universiteit

Meer informatie

Bezoek ook de website van Radboud Universiteit

Bezoek website van Radboud Universiteit

Is het wat? Deel dit!

Wil je de opleiding Communicatie- & Informatiewetenschappen doorsturen?

Deel via WhatsApp