WO Master - Taal en Communicatie

Communicatiewetenschap

Radboud Universiteit

Over de opleiding Open dag:  28 november

Filler

In de masteropleiding Communicatiewetenschap verdiep je je in theorie, onderzoek en de praktijk rond media en communicatie.
Binnen de master Communicatiewetenschap kun je je specialiseren in verschillende professionele domeinen:

* Prosociale communicatie
* Commerciële communicatie
* Nieuws en Informatie

Binnen iedere specialisatie bieden we veel keuzemogelijkheden. Hierdoor is het mogelijk een studieprogramma samen te stellen wat aansluit bij jouw wensen en ambities. Naast het kiezen voor een specialisatie is het ook mogelijk om voor een vrij studieprogramma te kiezen. Je specialiseert je dan niet binnen één van de drie domeinen, maar stelt je persoonlijke programma samen op basis van de vakken die binnen de verschillende domeinen aangeboden worden.

Kennismaken met de opleiding?

28

november

Master Open Dag

+ Meer open dagen

Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.

Bekijk instellingswebsite
Talen: Nederlands Engels
Bekostiging: Overheid
Studiepunten: 60 ECTS
Honours: 1 programma
Diploma: Master of Science

Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.

Filler

Toelatingseisen

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Collegegelden

€ 2.143
Wettelijk collegegeld
€ 2.083
Wettelijk collegegeld

Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.

Filler

Studeren bij deze instelling

91 eerstejaars aan deze opleiding
22% van de eerstejaars studenten is man
78% van de eerstejaars studenten is vrouw
95 opleidingen
42.980 studenten in de gemeente Nijmegen Meer info over Nijmegen

Keuzes binnen de opleiding

  • In deze specialisatie bestudeer jij de verschillende manieren waarop informatie in het veranderende medialandschap wordt gecommuniceerd en hoe mediaboodschappen mensen helpen om hun mening te vormen. Je bestudeert hoe organisaties media en communicatie kunnen inzetten om mensen succesvol te informeren. Dat doe je tegen de achtergrond van de huidige informatie-explosie: een stortvloed van mediaboodschappen waar we de laatste jaren getuige van zijn.

  • In deze specialisatie bestudeer je de werking en effecten van reclame en marketing- communicatie. In de masterspecialisatie Commerciële Communicatie bestuur je hoe consumenten door reclame en marketing- communicatie worden beïnvloed en de rol die consumptiecultuur daarbij speelt. Je leert commerciële vraagstukken uit de praktijk wetenschappelijk te onderzoeken en de resultaten te vertalen naar parktijkgerichte oplossingen.

  • In deze specialisatie bestudeer je 'Media for Good', oftewel hoe media en communicatie kunnen bijdragen aan het welzijn van mensen en de maatschappij. Je bestudeert hoe media en communicatie kunnen bijdragen aan het welzijn van mensen en de maatschappij. Je leert hoe mediaboodschappen ingezet kunnen worden om mensen bijvoorbeeld gezonder, gelukkiger, duurzamer, weerbaarder, of socialer te maken.

  • De Radboud Universiteit biedt de meest getalenteerde en gemotiveerde studenten de mogelijkheid om naast hun masteropleiding een interdisciplinair honoursprogramma te volgen.

Het eerste jaar

We hebben niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de onderwijsinstelling.

Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?

Filler

Nationale Studenten Enquête

Hoe tevreden waren studenten in 2019 over aspecten van deze opleiding?


Deze opleiding
Radboud Universiteit
Landelijk gemiddelde
Communicatiewetenschap
Verschil
Studenttevredenheid
Meer informatie
4.1 / 5 4.3 / 5
0.2 minder dan landelijk gemiddelde
Sfeer 4.5 / 5 4.3 / 5
0.2 meer dan landelijk gemiddelde
Inhoud 4.0 / 5 4.0 / 5
0.0 gelijk aan landelijk gemiddelde
Algemene vaardigheden 4.0 / 5 4.1 / 5
0.1 minder dan landelijk gemiddelde
Wetenschappelijke vaardigheden 4.3 / 5 4.4 / 5
0.1 minder dan landelijk gemiddelde
Voorbereiding beroepsloopbaan 3.1 / 5 3.1 / 5
0.0 gelijk aan landelijk gemiddelde
+ Meer

Oordeel afgestudeerden

Over de studie Communicatiewetenschap

38% van de afgestudeerden vindt de studie een goede basis om te starten op de arbeidsmarkt
83% van de afgestudeerden zou achteraf de studie opnieuw kiezen

Je bent klaar met je studie. Hoe ziet de volgende stap eruit?

Filler

Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk voor studie Communicatiewetenschap

35% van de werkenden vond een baan op niveau
64% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
€ 2.500 bruto startsalaris op basis van 37 uur per week
9% is werkloos

Meest gekozen beroepen

Marketeer 18%
Consultant 9%

Oordeel Alumni

3.9
tevredenheid over de huidige baan
3.7
tevredenheid carrière-mogelijkheden huidige baan

Kansen op de arbeidsmarkt

Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - communicatie en journalistiek)

Toekomstige arbeidsmarktpositie: Matig
Samenhang baankans met economie: Hoog
Uitwijkmogelijkheden naar andere sector: Gemiddeld
Uitwijkmogelijkheden naar ander beroep: Laag

Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Radboud Universiteit

Filler
Illustration of a map

Adres

Comeniuslaan 4
6525 HP Nijmegen

Bekijk locatie Radboud Universiteit op de kaart
Illustration of a mobile phone

Contact

Neem contact op met de onderwijsinstelling

Bel Radboud Universiteit 024 - 3612345
Logo Radboud Universiteit

Meer informatie

Bezoek ook de website van Radboud Universiteit

Bezoek website van Radboud Universiteit

Is het wat? Deel dit!

Wil je de opleiding Communicatiewetenschap doorsturen?

Deel via WhatsApp