HBO Master - Onderwijs en Opvoeding

Leren en Innoveren

Logo Driestar Hogeschool Driestar Hogeschool
Gouda
Driestar Hogeschool
Bekostiging: Overheid
Studiepunten: 60 ECTS
Diploma: Master of Education

Over de opleiding

De masteropleiding Leren en innoveren is bedoeld voor docenten die voor de klas willen staan, maar daarnaast de rol van Teacher Leader willen vervullen en het onderwijs willen innoveren.

De master Leren en innoveren is een tweejarige deeltijdopleiding. In het onderwijs is behoefte aan leraren die verstand hebben van onderwijs. Ze moeten goed zijn in hun vak én goed doordacht onderwijskundige keuzes kunnen maken. Dit zijn leraren die voor de klas staan, maar ook extra deskundigheid hebben op het
gebied van leerprocessen van leerlingen en de nieuwste wetenschappelijke inzichten hier...

Meer weten over deze opleiding?
Bekijk dan de instellingswebsite voor meer informatie

Toelating & selectie

Om toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.

Je kunt te maken krijgen met selectie of een studiekeuzecheck. Hieronder vind je alle informatie.


Toelatingseisen

Een opleiding stelt eisen waaraan je moet voldoen om te mogen starten.

Je kunt een masteropleiding volgen als je een (verwante) bacheloropleiding op hetzelfde niveau hebt afgerond. Je bent niet automatisch toelaatbaar; sommige masteropleidingen hanteren selectiecriteria. Van een hbo-bacheloropleiding naar een wo-masteropleiding is soms ook mogelijk, meestal in combinatie met een schakelprogramma. Neem contact op met de instelling voor meer informatie. De opleiding kan aanvullende toelatingseisen hebben. Controleer de eisen ook op de website van de onderwijsinstelling.

  • Aanvullende eisen
  • Nadat de inschrijving via studielink, ontvang je het intakedocument. Op basis van dit intakedocument wordt een intakegesprek gehouden


Tijdens de opleiding

Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom eens naar de kenmerken van een opleiding.

Wat dacht je bijvoorbeeld van het aantal eerstejaars of het bindend studieadvies. Ook informatie over contacttijd of de doorstroom naar het tweede jaar kan relevant zijn voor je keuze.


Collegegelden

We hebben geen of niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de instelling.

Studenten

We hebben geen of niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de instelling.


Het eerste jaar

20 eerstejaars aan deze opleiding
0-6 contacttijd eerstejaars (uren)
60% van de eerstejaars studenten is man
40% van de eerstejaars studenten is vrouw

Studieverloop

We hebben geen of niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de instelling.


Mogelijkheden binnen de opleiding

  • Varianten
  • The Master’s track in Christian Education will fully focus on the backgrounds and practices of education inspired and informed by the Christian faith. The goal is improving Christian education worldwi

    The aim of the Master is to deepen knowledge and skills for teachers who could become teacher leaders, for principals, school leaders in Christian schools and for people working in educational aid organisations. The modules are structured within three strands: • The content strand involves theological, philosophical and historical sources for Christian education, with reference to current debates in education. • The innovation/research strand is about developing innovations within your own context based on practice-oriented research. • The personal development strand is aimed to reflect on your professional role. The lectures will guide you in your current you in your current role in your institution with regard to educational innovation and integrating knowledge and practice. The content strand is defined by four major themes which are discussed from historical, philosophical-theological, social, concrete-practical and a teacher’s personal perspective. You will be working on a research/innovation project. Courses will be taught by an international team of professors from around the world. In each module online distance learning is combined with two weeks of lectures in Gouda.

Nationale Studenten Enquête

Hoe tevreden waren studenten in 2018 over aspecten van deze opleiding?


Deze opleiding
Driestar Hogeschool
Landelijk gemiddelde
Leren en Innoveren
Studenttevredenheid
Meer informatie
4.3 / 5 4.1 / 5
Sfeer 4.5 / 5 4.4 / 5
Inhoud 4.1 / 5 4.1 / 5
Algemene vaardigheden 4.2 / 5 4.1 / 5
Praktijkgericht onderzoek 4.0 / 5 4.0 / 5
Aansluiting Beroepspraktijk 3.8 / 5 4.0 / 5

Na afstuderen

Je bent klaar met je studie maar hoe ziet de volgende stap er dan voor je uit?

Ga je aan het werk of studeer je door? Hieronder vind je informatie die je daarbij kan helpen. De cijfers worden getoond als landelijk cijfer voor deze studie en gelden dus niet specifiek voor deze opleiding aan deze instelling.


Meest gekozen beroepen

Hieronder vind je een lijst met de meest gekozen beroepen na deze studie. De beroepen zijn aflopend gesorteerd met per beroep het percentage van de werkenden dat 1,5 jaar na afstuderen in dit beroep terecht is gekomen.

Docenten basisonderwijs 25%
Hoogleraren en andere docenten hoger onderwijs 24%
Specialisten op het gebied van onderwijsmethoden 20%
Docenten algemene vakken secundair onderwijs 14%

Oordeel Alumni

We hebben geen of niet voldoende betrouwbare informatie over dit onderdeel. Neem contact op met de instelling.


Contact

Driestar Hogeschool


Contactgegevens
Burg. Jamessingel 2
2803 PD Gouda
T: 0182 - 540333
www.driestar-hogeschool.nl