Communicatie speelt een sleutelrol in onze digitale en verbonden samenleving. Om écht te begrijpen hoe die communicatie werkt, heb je inzicht nodig in organisaties, consumentengedrag, media en maatschappelijke ontwikkelingen. Deze master gaat daarom verder dan het ontwerpen van campagnes of het verkopen van producten.
Je wordt opgeleid tot expert in hoe mensen en organisaties communiceren mét en via de nieuwste technologieën. Je verdiept je in onderwerpen zoals virtual en augmented reality (VR/AR), kunstmatige intelligentie (AI), filterbubbels, nepnieuws, maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven, crisiscommunicatie en complottheorieën. Je kunt zelf een combinatie van vakken samenstellen, of kiezen voor één van de drie focusgebieden: Organisational Communication & Reputation, Media, Technology & Communication, of Digital Marketing Communication & Design. Na je afstuderen kun je o.a. werken als communicatie- of PR-adviseur, UX-designer, online marketeer of media designer.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
Op Studiekeuze123 kun je informatie vergelijken. Op de website van de onderwijsinstelling kun je verder lezen als de opleiding je aanspreekt.
Bekijk instellingswebsiteOm toegelaten te worden tot een opleiding moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Om aan een master te kunnen starten, heb je een bachelordiploma nodig.
Sluit je bachelor niet direct aan op de master, of stroom je door van hbo naar wo? Dan moet je meestal een schakelprogramma of premaster volgen. Lees meer over schakelprogramma’s (Schakelprogramma, is dat nodig? - Studiekeuze123)
Heb je recht op het wettelijk collegegeld of betaal je het instellingscollegegeld? Gebruik onze Collegegeldwijzer
Hoe hoog is het instellingscollegegeld? Bekijk het op de website van de universiteit
Mis geen belangrijke gebeurtenissen. Check belangrijke data ook bij de opleiding zelf.
Geen enkele opleiding is hetzelfde. Kijk daarom naar de kenmerken van een opleiding.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
Hoe beoordelen de (oud)studenten deze opleiding?
Hoe tevreden waren studenten in 2025 over aspecten van deze opleiding?
Studenttevredenheid
Meer informatie | 4.0 / 5 |
---|---|
Sfeer | 4.0 / 5 |
Studiefaciliteiten | 4.3 / 5 |
Studie opnieuw kiezen | 4.1 / 5 |
Inhoud en opzet | 3.8 / 5 |
Aansluiting beroepspraktijk | 3.3 / 5 |
Studenttevredenheid
Meer informatie | 4.0 / 5 |
Sfeer | 4.0 / 5 |
Studiefaciliteiten | 4.3 / 5 |
Studie opnieuw kiezen | 4.1 / 5 |
Inhoud en opzet | 3.8 / 5 |
Aansluiting beroepspraktijk | 3.3 / 5 |
Docenten | 4.1 / 5 |
Lesstof in het Engels | 4.6 / 5 |
Studiebegeleiding | 3.9 / 5 |
Toetsing en beoordeling | 3.8 / 5 |
Betrokkenheid en contact | 4.1 / 5 |
Studiedruk |
Over de studie Communication Studies
Veel studenten hebben tijdens hun studie behoefte aan extra voorzieningen of flexibiliteit in het onderwijs. Dit kan komen door een aandoening zoals dyslexie, een chronische ziekte, psychische klachten, maar ook topsport of ondernemerschap tijdens de studie. Studenten beoordeelden hoe tevreden ze zijn over de ondersteuningsmogelijkheden bij hun onderwijsinstelling.
Lees hoe het studenten van deze opleiding in de eerste periode na hun studie vergaat op de arbeidsmarkt.
We hebben onvoldoende betrouwbare informatie over dit onderwerp.
duurt gemiddeld 13 maanden.40% krijgt een vast contract.
70% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
27% vond een baan op het niveau van de studie
Het startsalaris na deze studie is lager dan het gemiddelde van alle wo master studies.
€ 2.746
Geschatte startsalaris na deze studie
€ 3.150
Geschat van alle wo master studies
Hoeveel uur afgestudeerden gemiddeld werken bij hun huidige baan.
37 uur
Het aandeel mensen dat werkt als zelfstandige of ondernemer.
5%
Meer weten over de opleiding? Neem contact op met Universiteit Twente
Bezoek ook de website van Universiteit Twente
Bezoek website van Universiteit Twente