Wo master - Kunst en Cultuur

Mediastudies (1-jarig)

De universitaire masterstudie Mediastudies richt zich op de verschillende verschijningsvormen van de (oude en nieuwe) media en hoe die zich tot elkaar verhouden.

De historische en recente ontwikkelingen op het gebied van media worden geanalyseerd en gedocumenteerd. Tevens bestaat de mogelijkheid te richten op de digitale revolutie, internationalisering en economische schaalvergroting die aanzetten tot verandering en vernieuwing in de mediasector en het bedrijfsleven, maar ook op sociaal, politiek en cultureel gebied.


Doorstuderen

Bekijk welke masteropleidingen studenten kozen na hun bachelor

Gebruik de tool

Deel deze pagina

Na deze studie

Je bent klaar met je studie maar hoe ziet de volgende stap er dan voor je uit?

Ga je aan het werk of studeer je door? Hieronder vind je informatie die je daarbij kan helpen. Opgelet: de impact van COVID-19 op de middellange termijn prognoses voor de arbeidsmarkt is hierin niet verwerkt.


Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk

38% vond een baan op niveau
67% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
€ 2.450 bruto startsalaris op basis van 37 uur per week
5% is werkloos

Kansen op de arbeidsmarkt

Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - sociale en maatschappijwetenschappen)

Prognose Matig
Conjunctuur​gevoeligheid Laag
Uitwijk​mogelijkheden naar andere sector Gemiddeld
Uitwijk​mogelijkheden naar andere beroepsgroep Hoog

Meest gekozen beroepen

Hieronder vind je een lijst met de meest gekozen beroepen na deze studie. De beroepen zijn aflopend gesorteerd met per beroep het percentage van de werkenden dat 1,5 jaar na afstuderen in dit beroep terecht is gekomen.

Specialisten op het gebied van reclame en marketing 18%
Journalisten 12%
Specialisten op het gebied van public relations 10%
Auteurs e.d. 6%

Oordeel Alumni

3.9

tevredenheid over de huidige baan
3.6

tevredenheid carrière-mogelijkheden huidige baan
27% van de afgestudeerden vindt de studie een goede basis om te starten op de arbeidsmarkt
73% van de afgestudeerden zou achteraf de studie opnieuw kiezen