Wo master - Taal en Communicatie

Communicatie- & Informatiewetenschappen

De universitaire masterstudie Communicatie- en Informatiewetenschappen is een voortzetting en verdieping van een bachelorstudie.

De studie is gericht op de interactie in communicatieprocessen. Hierbij gaat het niet alleen om gesprekken tussen mensen, bijvoorbeeld tussen een voorlichter en een cliƫnt, maar ook om communicatie die op het eerste gezicht eenrichtingsverkeer lijkt, zoals een website, folder of personeelsblad. Dit interactie-analytisch proces wordt gekoppeld aan tekst, beeld en cultuur.


Doorstuderen

Bekijk welke masteropleidingen studenten kozen na hun bachelor

Gebruik de tool

Deel deze pagina

Opleidingen

Na deze studie

Je bent klaar met je studie maar hoe ziet de volgende stap er dan voor je uit?

Ga je aan het werk of studeer je door? Hieronder vind je informatie die je daarbij kan helpen. Opgelet: de impact van COVID-19 op de middellange termijn prognoses voor de arbeidsmarkt is hierin niet verwerkt.


Arbeidsmarkt​informatie

Landelijk

32% vond een baan op niveau
74% vond een baan binnen het vakgebied van de studie
€ 2.767 bruto startsalaris op basis van 37 uur per week
4% is werkloos

Kansen op de arbeidsmarkt

Dit zijn landelijke cijfers voor de totale studierichting (master - communicatie en journalistiek)

Prognose Matig
Conjunctuur​gevoeligheid Gemiddeld
Uitwijk​mogelijkheden naar andere sector Gemiddeld
Uitwijk​mogelijkheden naar andere beroepsgroep Laag

Meest gekozen beroepen

Hieronder vind je een lijst met de meest gekozen beroepen na deze studie. De beroepen zijn aflopend gesorteerd met per beroep het percentage van de werkenden dat 1,5 jaar na afstuderen in dit beroep terecht is gekomen.

Specialisten op het gebied van reclame en marketing 22%
Specialisten op het gebied van public relations 18%
Systeemanalisten 7%

Oordeel Alumni

4.1

tevredenheid over de huidige baan
3.9

tevredenheid carriĆØre-mogelijkheden huidige baan
51% van de afgestudeerden vindt de studie een goede basis om te starten op de arbeidsmarkt
73% van de afgestudeerden zou achteraf de studie opnieuw kiezen